دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعویض شلنگ ماشین لباسشویی

صفر تا صد تعویض شلنگ ماشین لباسشویی دوو

آنچه درباره تعویض شلنگ ماشین لباسشویی نمی دانید

معمولا تعویض شلنگ ماشین لباسشویی برای کاربران عادی کاری پر زحمت و چالش برانگیز محسوب شده و اغلب افراد ترجیح می دهند این کار را به کارشناسان ماهر بسپارند. اما این کار ممکن است در دراز مدت زمان بر و پر هزینه باشد. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی دوو، صفر تا صد تعویض شلنگ ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

شلنگ تخلیه یکی از اجزای مهم و کاربردی ماشین های لباسشویی به حساب می آید ممکن است بعد چند سال در اثر شست و شوی روزانه و پوسیدگی قطعات به آن آسیب هایی وارد شود. وظیفه اصلی شلنگ، تخلیه آب های کثیف و انتقال آن به فاضلاب است. در بعضی از ماشین لباسشویی ها شلنگ یک تکه است اما در بعضی دیگر از مجموعه قطعاتی تشکیل شده است.

در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بدون نیاز به تعمیرکار شلنگ ماشین لباسشویی خود را تعویض کنید.

تعویض شلنگ ماشین لباسشویی

تجهیزات لازم برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی، لازم است موارد زیر را حتما از قبل آماده کنید. اولین چیزی که برای این کار لازم است، یک شلنگ نو و سالم با کیفیت بالاست. هنگام خرید شلنگ نو حتما مطمئن شوید که جنس و ابعاد آن برای ماشین لباسشویی شما مناسب است یا نه.

بعد تهیه شلنگ مناسب، در مرحله بعد یک پیچ گوشتی تخت و چارسو، همراه با آچار و انبردست نیاز دارید. انبردست قفلی و سطل آب از دیگر مواردی هستند که برای تعویض شلنگ ماشین لباسشویی دوو نیاز دارید.

راهنمای خرید شلنگ تخلیه لباسشویی

گاهی اوقات به خاطر نصب و استفاده نادرست از شلنگ تخلیه، آسیب های جدی و جبران ناپذیری به وسیله شما وارد می شود. برای جلوگیری از این کار حتما شلنگ مورد نظر را از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های دوو خریداری کنید. سپس برای نصب شلنگ جدید حتما راهنمای آن را مطالعه کنید.

مراحل نصب شلنگ تخلیه جدید ماشین لباسشویی دوو

قبل هر چیز آب و برق منزل را قطع کنید تا به وسایل برقی دیگر آسیب وارد نشود. برای راحتی کار بهتر است منبع تغذیه ماشین لباسشویی را از مدار قطع کنید. اگر نمی توانید محل دقیق آن را پیدا کنید، آب منزلتان را برای چند دقیقه قطع کنید. در مرحله بعد لوله تخلیه را داخل یک سطل قرار دهید تا آب موجود در شلنگ داخل آن ریخته شود.

جداسازی شلنگ قدیمی

شلنگ­های تخلیه معمولا به وسیله گیره به پشت ماشین لباسشویی متصل شده اند. شما می توانید گیره را با انبردست نگه داشته سپس پیچ ها را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید. اگر شلنگ مورد نظر دچار خوردگی یا زنگ زدگی نشده باشد، می توانید مجدد از آن استفاده کنید.

نصب شلنگ تخلیه جدید

بعد انجام مراحل بالا، بست را روی شلنگ قرار داده سپس شلنگ جدید را روی پوسته جاگذاری کنید. بعد این کار بست را روی شلنگ قرار دهید. شلنگ تخلیه را به پشت ماشین لباسشویی کشیده و آن را با یک آچار محکم کنید.

شلنگ جدید را امتحان کنید

ماشین لباسشویی را به جای قبلی خود برگردانده و شلنگ را مجدد به لوله فاضلاب وصل کنید. شیر آب را باز کرده و ماشین لباسشویی را روشن کنید و از سالم بودن شلنگ آن مطمئن شوید.

 در این مقاله سعی کردیم مراحل تعویض شلنگ ماشین لباسشویی دوو را به طور کامل به شما آموزش دهیم. اما اگر با انجام مراحل بالا باز هم مشکل برطرف نشد، حتما با یک فرد متخصص تماس بگیرید. نمایندگی تعمیر لوازم خانگی دوو با بیش از 7 سال سابقه در زمینه تعمیر انواع لوازم منزل، آماده خدمات رسانی به شهروندان تهرانی می باشد. برای استفاده از خدمات این مرکز، اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *