دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعویض فیلتر یخچال ساید

بهترین زمان تعویض فیلتر یخچال ساید دوو

تعویض فیلتر یخچال ساید در 3 مرحله ساده

امروزه تعویض فیلتر یخچال ساید یکی از مشکلات و دردسرهای اصلی خریداران است. این مشکل ذهن کاربران را تا حدی زیادی به خود مشغول کرده تا جایی که در این مقاله از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی دوو تصمیم گرفتیم توضیحاتی درباره بهترین زمان تعویض فیلتر یخچال ساید دوو به شما ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مزایای اصلی استفاده از یخچال های ساید دوو، آب تصفیه شده است. تصفیه آب در این محصولات توسط یک فیلتر انجام می شود که اصطلاحا به آن فیلتر تصفیه آب یخچال گفته می شود. این فیلتر معمولا مدتی بعد از خرید و استفاده کارایی خود را از دست داده و به تعویض نیاز پیدا می کند.

برای استفاده مداوم و بهینه از یخچال ساید دوو باید فیلتر آن را به موقع عوض کنید. نکته جالب توجه اینکه تصفیه فیلتر یخچال تنها در عرض چند دقیقه به راحتی انجام می شود. فقط کافیست موارد زیر را درست و اصولی انجام دهید.

تعویض فیلتر یخچال ساید

انواع فیلتر یخچال

معمولا یخچال ها دارای 2 فیلتر به نام های فیلتر درونی و بیرونی هستند که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. در بعضی از یخچال ها فیلتر کوچک و در برخی دیگر به شکل استوانه ای به کار می رود. فیلترهای تصفیه آب اغلب درون یخچال قرار می گیرند. فیلترهای استوانه ای معمولا پایین یخچال قرار می گیرند.

فیلتر بیرونی و فیلتر داخلی یخچال دوو

یخچال ها دو نوع فیلتر دارند؛ یکی فیلتر داخلی یخچال ساید و دیگری فیلتر بیرونی ساید است. به دلیل اینکه یخچال ساید بای ساید دوو در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود این موضوع منجر به تنوع در استفاده از فیلترها شده است. در بعضی از مدل‌های یخچال دوو فیلترهای کوچک داخلی بکار رفته است و در برخی دیگر دارای فیلترهای استوانه ای بزرگ بیرونی هستند. فیلتر تصفیه آب در بیشتر یخچال‌های دوو درون یخچال و از قسمت فوقانی امکان پذیر است و فیلتر بیرونی یخچال ساید نیز به صورت استوانه ای شکل بوده که معمولا در بیرون و در قسمت پایین یخچال قرار دارند.

زمان تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید دوو

در یخچال های دوو یک چراغ وجود دارد که دارای 3 رنگ آبی، قرمز و بنفش است. زمانی که 5 ماه از زمان تعویض فیلتر یخچال بگذرد، چراغ یخچال بنفش رنگ می شود. در صورتی که 6 ماه از زمان خریداری فیلتر بگذرد، همین چراغ به رنگ قرمز درمی آید. تعویض فیلتر بسته به میزان استفاده ممکن است طولانی یا کم شود.

مراحل تعویض فیلتر یخچال

قبل هر چیز شیر ورودی را ببندید. در مرحله بعد فیلتر را در جهت مخالف عقربه های ساعت به اندازه یک چهارم دور کامل بچرخانید. فیلتر را از محفظه یخچال برداشته سپس فیلتر جدید را جایگزین قبلی کنید. در یخچال های ساید بای ساید دوو 2 دکمه وجود دارد که روی آن عبارت Ice Type/Hold 3 Sec for Filter Change به درستی نوشته شده است. بعد تعویض فیلتر مورد نظر دکمه را به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا زمان استفاده از فیلتر جدید برای شما ثبت شود.

خطرات عدم تعویض به موقع فیلتر یخچال ساید دوو

برای استفاده منظم و دقیق از دستگاه تصفیه آب یخچال، لازم است تا فیلتر یخچال آن به موقع تعویض شود. از طرفی تعویض به موقع فیلتر از اشباع شدن آن جلوگیری می کند. در صورتی که فیلتر یخچال دوو به موقع تعویض نشود، شلنگ های مجاری داخلی یخچال رسوب و بو می گیرد. از طرفی عدم تعویض به موقع فیلتر یخچال دوو در ادامه می تواند مشکلات بیشتری را به همراه داشته باشد.

اگر با انجام مراحل بالا، خودتان نتوانستید به تنهایی فیلتر یخچالتان را تعویض کنید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید. برای این کار می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لوازم خانگی دوو در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *